Sådan finder du et godt digitalt bureau

Sådan finder du et godt digitalt bureau
Serviceudbydere

Vil du gerne blive mere synlig online eller ønsker du at få gode råd til din markedsføringsplan? Vil du gerne have fokus på leadgenerering eller få etableret nogle værdiskabende e-mailkampagner? Så skal du kontakte et digitalt bureau. Her kan du få eksperter til at hjælpe dig med dine marketing indsatser. Det gælder både på tekstforfatning fronten til det grafiske design. Læs med i denne artikel, og find ud af, hvordan du finder et godt digitalt bureau.

Hvad er deres erfaring?

Erfaring spiller en stor rolle, når du skal finde et digitalt bureau. Du skal gerne blive rådgivet af dygtige og kompetente eksperter, der har stor indsigt i, hvordan der kan skabes resultater i din virksomhed. Derfor skal du besøge forskellige digitale bureauers hjemmesider, og danne dig et indtryk af dem som virksomhed. Hvis du gerne vil finde et digitalt bureau i dit område, så kan du søge meget præcist på Google. Bare skriv ”digitalt bureau” efterfulgt af den by, som du bor i. Når du besøger de forskellige hjemmesider, vil du kunne se, hvilken type erfaring de har haft med tidligere kunder. Du kan f.eks. tjekke, om de har en portefølje af tidligere projekter liggende på hjemmesiden. Det kan være, at du bliver inspireret af noget af det tidligere arbejde, de har udført fra andre virksomheder.

Hvad kan de levere?

Et digitalt bureau vil have forskellige typer af tjenester. Nogle bureauer fokuserer på content marketing, mens andre har specialiseret sig i sociale medier eller online ads. Du skal finde et digitalt bureau, der kan hjælpe dig på flere områder. Det kan være alt fra grafisk design til tekstforfatning til dine hjemmesider. Ellers skal du ud og finde flere bureauer, der kan hjælpe dig på flere områder. Det vil blive alt for kompliceret, tidskrævende og dyrt i den lange ende. De fleste digitale bureauer vil have en bred vifte af kompetencer, og kan derfor hjælpe dig på flere områder. De skal gerne kunne hjælpe dig med flere opgaver. Det kan f.eks. være at udarbejde en responsiv hjemmeside, lave grafisk design til dine online kampagner, eller udtænke en SEO-strategi for dig, så du kan komme frem på de organiske søgninger.

Husk at læse anmeldelser

Du skal også læse anmeldelser af det digitale bureau, som du har i tankerne. Her kan du hurtigt danne dig et indtryk af, hvad andre har at sige om bureauet. Anmeldelserne kan handle om de ydelser, som tidligere kunder har fået hjælp til, eller resultater, de har opnået i samarbejde med det digitale bureau. De fleste bureauer vil fremhæve de gode anmeldelser på deres hjemmeside. Derfor skal du også læse anmeldelser på f.eks. Trustpilot. Her vil der (måske) også være negative anmeldelser, så du kan få et bedre overblik over det digitale bureaus kompetencer. Anmeldelser skal dog også tages med et gran salt, og derfor skal du også bruge din fornuft, når du læser dem. Nogle kan godt fordreje sandheden eller smøre ekstra på, hvis de har været utilfredse med samarbejdet. Men det er altid en god ide at læse nogle anmeldelser, så du kommer i kontakt med nogle dygtige folk. Hvis der er udelukkende negative anmeldelser, så bør du nok overveje at finde et andet bureau.

Undersøg altid prisen

En anden vigtig overvejelse er prisen. Du bør altid undersøge eller spørge ind til prisen, før du underskriver en kontrakt med det digitale bureau. Prisen blandt de forskellige digitale bureauer kan godt svinge, og det kommer også an på mængden af det arbejde, du skal have hjælp til. Hvis du skal have udarbejdet alt online content og grafisk arbejde til din virksomhed, så kan det godt koste en smule. Men så får du også et godt og gennemtænkt resultat til slut. Prisen skal fastsættes fra start, så du har et nøje overblik over, hvad du kommer til at betale for. Du kan med fordel få tre uforpligtende tilbud fra forskellige bureauer, så du kan sammenligne priserne med hinanden. Du kan finde de forskellige bureauer gennem dit netværk. Spørg efter anbefalinger, da det jo kan være, at dit netværk kender til et godt bureau. Der er gode chancer for, at hvis nogen har haft en god oplevelse med et digitalt bureau, vil de hellere end gerne henvise dig til dem.

Mere Serviceudbydere