Udemy

Alle anmeldelser

Udemy

100% Vil købe her igen

Anmeldelser, klager og kundeoplevelser Skriv en anmeldelse

Læs uafhængige anmeldelser, klager og oplevelser her!

Alle anmeldelser (0)

  • Ingen anmeldelser endnu!

    Find virksomheder, du har erfaring med, og skriv anmeldelser! Dine anmeldelser bidrager til et gennemsigtigt marked og forbedrer virksomhedernes pålidelighed..

Andre læste også

Logo Startselect

Startselect

0 anmeldelser

Do you have the best solution for buying digital games ? With an ever-growing number of providers and game types to choose from, the gaming world h...

Logo Bookbeat

Bookbeat

1 anmeldelser

Verden er blevet mere digital og vi forbruger online services og lydbøger som aldrig før, til at fylde hverdagen med interessant info...

Logo Voidu

Voidu

1 anmeldelser

Her finder du spil og videoer online til helt specielle priser. Priser vises også i Danske Kroner. Om Voidu Voidu er en del af Azerion gr...

Logo GamesDeal

GamesDeal

1 anmeldelser

Din Spilleverandør online på nettet, spil til fordelagtige priser Om GamesDeal Siden er ejet af Glory Profit International LTD. de...

Udemy

Udemy, Inc. er en amerikansk udbyder af Massive Open Online Courses (MOOCs) rettet mod arbejdende voksne og studerende. Den blev grundlagt i maj 2010 af Eren Bali, Gagan Biyani og Oktay Caglar. Fra juni 2021 havde platformen mere end 44 millioner studerende, 183.000 kurser og 65.000 instruktører, der underviste i kurser på 75 sprog. Der var over 594 millioner kursustilmeldinger. I februar 2010 forsøgte grundlæggerne at rejse venturekapital, men ideen overbeviste ikke investorer, og de blev afvist 30 gange, ifølge Gagan Biyani. Som et resultat, startede de udviklingen af produktet og lancerede Udemy - "The Academy of You" - i maj 2010.

Inden for få måneder havde 1.000 instruktører oprettet omkring 2.000 kurser, og Udemy havde næsten 10.000 registrerede brugere. På grund af denne positive markedsreaktion besluttede de at prøve endnu en finansieringsrunde og rejste $1 million i venturekapital inden august

Udbud af kurser
Studerende tager kurser primært for at forbedre deres jobkompetencer. Nogle kurser tæller med i tekniske certificeringer. Udemy har gjort en særlig indsats for at tiltrække virksomhedsinstruktører, der ønsker at lave kurser for deres virksomheds medarbejdere. Udemy har hovedkontor i San Francisco, USA, med kontorer i Denver, USA; Dublin, Irland; Ankara, Tyrkiet; Sao Paulo, Brasilien; og Gurugram, Indien.

Udemy er en platform, der giver lærere mulighed for at oprette onlinekurser om deres yndlingsemner. Ved at bruge Udemys kursusudviklingsværktøjer kan de uploade videoer, PowerPoint-præsentationer, PDF'er, lydfiler, ZIP og live-lektioner for at oprette kurser. Instruktører kan også dele og interagere med brugere gennem online diskussionsfora. 

Kurser udbydes i en række forskellige kategorier, herunder forretning og iværksætteri, videnskab, kunst, sundhed og fitness, sprog, musik og teknologi. De fleste kurser dækker praktiske emner såsom Excel-software eller brug af et iPhone-kamera. Udemy tilbyder også Udemy for Business, hvilket giver virksomheder adgang til et målrettet udbud af over 7.000 træningskurser om emner som digital markedsføringstaktik, kontorproduktivitet, design, ledelse, programmering og mere. Udemy for Business giver også virksomheder mulighed for at skabe tilpassede læringsportaler til virksomhedstræning.

Kurser på Udemy kan være betalt eller gratis, afhængigt af kursusinstruktøren. I 2015 genererede de 10 bedste kursusinstruktører mere end $17 millioner i samlet omsætning.

I april 2013 tilbød Udemy en app til Apple iOS, der gjorde det muligt for studerende at tage kurser direkte fra deres iPhones. Android-versionen blev lanceret i januar 2014. I januar 2014 blev iOS-appen downloadet over 1 million gange, og 20 procent af Udemy-brugere får adgang til deres kurser via mobilen. I juli 2016 udvidede Udemy sin iOS-platform til at omfatte Apple TV. Den 11. januar 2020 blev Udemy-mobilappen den nr. 1 bedst sælgende Android-app i Indien.

Rebranding
I slutningen af oktober 2017 ændrede Udemy sin branding til det nuværende udseende (fra 10/10/2021) med en omvendt lilla chevron over virksomhedens varemærkebeskyttede navn med fede små bogstaver og sort farveskema.

Det var tidligere blevet designet på forskellige måder gennem tiden, inklusiv et lignende logo i lysegrønt uden bogstavaccenter. Et eksempel på et meget tidligt logodesign brugte større tekst og skrev U'et med stort i 'Udemy', foruden et stort stiliseret rødt U til venstre.

Hvis du også har lært noget nyt på Udemy, er du meget velkommen til at dele din erfaring med andre læsere her.