Hvordan påvirker anmeldelser din virksomhed?

En af de mest almindelige opfattelser, vi hører fra DanskeAnmeldelser, er, hvor vigtigt det er for digitale virksomheder at have en virksomhedsprofil på vores hjemmeside.

I denne artikel vil vi besvare det spørgsmål for at belyse, hvilke mange fordele, der er relateret til Google-positionering, transparensen af din e-handel og andre positive effekter, som du kan opnå, når du har positive brugeranmeldelser på din profil.

Hvilken effekt har brugeranmeldelser?

Den væsentligste effekt, som offentliggjorte brugeroplevelser har på din virksomhed gennem en DanskeAnmeldelser virksomhedsprofil, er at validere virksomhedens praksis, der er genstand for kritik. Når du belønnes for gode anmeldelser, vil din virksomhed opleve en stigning i CTR, da potentielle kunder vil bemærke en god score i form af stjerner gennem Google Seller Rating.

Derfor er den største fordel ved at have meninger, hvad enten de er positive eller negative, om din digitale virksomhed en øget synlighed og popularitet for dit brand, hvilket vil forbedre dine salg.

Hvad er CTR?

CTR står for "Click-Through Rate" eller "Klikrate". Det er en metrik, som bruges i digital marketing for at måle effektiviteten af en online reklamekampagne. Kort sagt kan en virksomhedsprofil på DanskeAnmeldelser hjælpe dig med at øge procentdelen af mennesker, der klikker på din hjemmeside.

Vi estimerer, at du gennem en af vores profiler kan opleve en stigning i CTR på mellem 5% og 10% af brugerne, afhængigt af hvilken niche din virksomhed opererer i.

Hvad er Google Seller Rating?

Google Seller Rating er en vurdering, der afspejler sælgeres omdømme på Google, baseret på forbrugeranmeldelser. Fordi vores profiler indeholder tusindvis af ægte og pålidelige anmeldelser, har Google tildelt os dette kvalitetssegl på vores hjemmeside, hvilket er meget værdsat af virksomheder, der søger vores tjenester for at oprette deres virksomhedsprofil.

Hvilke andre fordele har online anmeldelser?

Ud over at øge din online synlighed og chancen for, at kunder vil klikke på dit brand, har eksponering for offentlig kritik også andre store fordele, hvis du formår at holde dine kunder tilfredse. Fra DanskeAnmeldelser fremhæver vi følgende:

  1. Øget transparens af dit websted: At have en bred vifte af meninger om din virksomhed hjælper Google med at forstå, at det er et betroet sted, hvor brugere kan browse sikkert.

  2. Bedre offentligt image: Generelt, når ejere af virksomhedsprofiler ser, at deres digitale forretning får gode anmeldelser og en høj samlet score, beder de os om at dele vores Widget med dem. Denne kan de vise på deres hovedside, så nye kunder kan få tillid til, at det er en god butik eller tjeneste.

  3. Forbedring af EEAT og positionering: For nylig har Google lagt vægt på, at virksomheder blandt andet skal vise, at de er sikre og pålidelige steder, hvor brugere kan browse uden frygt. Online anmeldelser fungerer også som webstedets autoritet og validering fra kritikere. Dette vil give Google mulighed for at forbedre din positionering.

  4. Hjælper med at vokse din virksomhed: Hvis du modtager negative anmeldelser, kan disse give dig information om, hvilke aspekter du kan forbedre. Derudover tilbyder det muligheden for, at utilfredse kunder kan få løst problemet og ændre deres anmeldelse til noget mere gavnligt for din forretning.

Hvad betyder forkortelsen EEAT?

EEAT er en forkortelse på engelsk for Erfaring, Viden, Autoritet og Tillid. Disse værdier har Google fremmet de seneste år, så virksomheder stræber efter at være mere transparente overfor deres publikum. Med en DanskeAnmeldelser virksomhedsprofil kan din virksomhed også drage fordel af disse værdier.