Kan virksomheder betale for at fjerne brugeranmeldelser?

Det er alment kendt, at konkurrenter samt store virksomheder, der tillader onlineanmeldelser af deres produkter, nogle gange manipulerer feedback ved at slette kommentarer.

På DanskeAnmeldelser tror vi på fuld gennemsigtighed. Hvis en virksomhed har god kundeservice og kvalitetsprodukter, vil den naturligt opnå positive anmeldelser. Omvendt vil dem, der leverer defekte varer eller middelmådige tjenester, kunne modtage berettiget kritik fra kunder, der stoler på deres produkter.

Hvilke fordele og muligheder kan virksomheder få på DanskeAnmeldelser?

Vi tilbyder hovedsageligt to tjenester til virksomheder, der ønsker at forbedre deres synlighed og tiltrække mere opmærksomhed. Disse tjenester gør det muligt for os at holde platformen aktiv og objektiv uden at påvirke brugeranmeldelser eller tilbyde reklame.

Overordnet set tilbyder vi virksomheder to tjenester:

  1. Øget synlighed på nettet: Virksomheder kan anmode om større synlighed, så deres digitale tilstedeværelse bliver mere fremhævet på vores website, som eksempelvis i kategorier, på forsiden eller hos relaterede virksomheder.

  2. Skrivetjenester: Hvis en virksomhed ønsker at give yderligere information om sig selv, deres tilbud, kontaktoplysninger samt bytte- og returpolitikker, kan vores skribenter hjælpe med at udarbejde dette.

Disse tjenester påvirker ikke vores forpligtelse til at sikre frie meninger og platformens gennemsigtighed. Så når vi får spørgsmålet: Kan virksomheder betale for at slette brugeranmeldelser? Svaret er klart nej.

I hvilke situationer sletter vi brugeranmeldelser?

En anmeldelse kan kun blive fjernet, hvis den bliver rapporteret for at overtræde vores retningslinjer og politikker. Vores specialiserede team gennemgår klagen og vurderer, om anmeldelsen skal slettes. Bemærk, at selvom en anmeldelse slettes, kan den stadig appelleres til en yderligere gennemgang.

Læs: Hvad sker der, hvis nogen rapporterer min anmeldelse?

Ofte stillede spørgsmål

Hvad menes der med tjenesten til øget synlighed på nettet?

Tjenesten, vi tilbyder hos DanskeAnmeldelser for at øge synligheden af en virksomhedsprofil, betyder, at en virksomhed kan få prominente pladser på hjemmesiden, herunder kategorisider.

Denne øgede synlighed påvirker ikke anmeldelserne og er en måde at opnå indtjening uden at kompromittere vores neutralitet og gennemsigtighed.

Får betalte virksomhedsprofiler bedre anmeldelser?

Nej, disse profiler har ikke flere fordele end dem, der ikke har købt vores tjenester. Anmeldelser er baseret på kundernes egne oplevelser og vil være objektive, uanset om de er positive eller negative.

Får betalte virksomhedsprofiler bedre vurderinger?

Nej, disse profiler vil modtage vurderinger på samme vilkår som dem, der ikke har benyttet vores tjenester. Bedømmelser foretages neutralt og objektivt baseret på brugernes individuelle anmeldelser af virksomhedsprofilerne.

Har betalte virksomhedsprofiler særlige anmeldelsesrapporteringsprivilegier?

Nej, disse profiler har ingen fordele i forhold til rapporteringsfunktionen. Rapporteringsfunktionen skelner kun mellem, om klagen kommer fra en bruger eller en virksomhed. Alle klager analyseres på samme måde af vores specialiserede team, som afgør, om anmeldelsen skal opretholdes eller slettes. Misbrug af denne funktion straffes tilsvarende.