Air Serbia

Alle anmeldelser

Air Serbia

100% Vil købe her igen

Anmeldelser, klager og kundeoplevelser Skriv en anmeldelse

Læs uafhængige anmeldelser, klager og oplevelser her!

Alle anmeldelser (0)

  • Ingen anmeldelser endnu!

    Find virksomheder, du har erfaring med, og skriv anmeldelser! Dine anmeldelser bidrager til et gennemsigtigt marked og forbedrer virksomhedernes pålidelighed..

Andre læste også

Logo Qatar Airways

Qatar Airways

1 anmeldelser

Hvis du skal booke et fly, da har du mange muligheder at vælge mellem – Men hvilket flyselskab skal du montrods rette snuden mod? Qatar...

Logo Emirates

Emirates

1 anmeldelser

Overvejer du at flyve med Emirates, men kender måske ikke så meget til flyselskabet? Hertil er en af de mest brillante egenskaber ved i...

Logo Flyforsinkelse

Flyforsinkelse

1 anmeldelser

At rejse med fly kan give en masse oplevelser. Disse oplevelser er dog ikke altid positive, eftersom den rejse man har brugt tid på at planl&...

Logo Sunweb

Sunweb

1 anmeldelser

Sunweb er rejser, solrejser, og det er et meget konkurrencepræget marked, som de opererer i så der er ikke plads til fejltrin. Sommeren...

Air Serbia

Air Serbia er Serbiens flagskib. Det har hovedkvarter i Beograd, Serbien, og dets vigtigste knudepunkt er Beograd Nikola Tesla Lufthavn. Flyselskabet var tidligere kendt som Jat Airways, indtil det blev omdøbt og omdøbt i 2013.

Oprindelse
Air Serbias oprindelse går tilbage til 1927, hvor det første serbiske civile lufttransportselskab Aeroput blev etableret. 1927 var også året, hvor den serbiske hovedstad Beograd blev virksomhedens knudepunkt med indvielsen af ​​en internationallufthavn. Aeroput blev Kongeriget Jugoslaviens flagskib og ved at åbne adskillige flyvepladser i hele landet forbedrede forbindelserne mellem forskellige regioner i høj grad. Aeroput tilbød ikke kun passager-, post- og fragttjenester til sine indenrigsdestinationer, men åbnede også den første internationale ruteflyrute Beograd-Zagreb-Graz-Wien i 1929. I 1930'erne udvidede selskabet og åbnede nye ruter til andre destinationer i Østrig, Tjekkoslovakiet, Ungarn, Rumænien, Bulgarien, Grækenland, Tyrkiet, Albanien og Italien. Disse nye ruter var med til at positionere det som et vigtigt regionalt flyselskab. Dens flåde bestod af en Aeroput MMS-3, en Breguet 19/10, to Caudron C.449 Goéland, en De Havilland DH.80A Puss Moth, en De Havilland DH.60M Moth, en De Havilland DH.83 Fox Moth, en De Havilland DH.89 Dragon Rapide, en Farman F.190, en Farman F.306, otte Lockheed Model 10 Electra, seks Potez 29/2 og tre Spartan Cruiser II, hvoraf den ene blev bygget på licens af lokale Zmaj flyfabrik.

Modern tid
Efter Anden Verdenskrig blev virksomheden nationaliseret og omdøbt til JAT Jugoslovenski Aerotransport i 1948 og blev SFR Jugoslaviens flagskib. Selvom Jugoslavien var et kommunistisk land, brød det forholdet til Sovjetunionen og blev en af ​​grundlæggerne af den ikke-allierede bevægelse, så dets flåde bestod næsten udelukkende af vestligt byggede fly. Flyselskabet trådte ind i jetalderen med anskaffelsen af ​​Sud Aviation Caravelle i 1963, efterfulgt af McDonnell Douglas DC -9 i 1969, Boeing 707 i 1970, McDonnell Douglas DC -10 i 1971 og Boeing 727 i 1974. I 1980'erne drev JAT regelmæssige flyvninger til alle kontinenter undtagen Sydamerika, som var planlagt til at begynde i 1990'erne. I 1985 blev JAT den første europæiske operatør af Boeing 737-300, og introducerede i 1987 ATR 42 og ATR 72 til sine regionale og indenrigsruter. Ifølge IATA-tal fra 1988 var JAT det 10. største flyselskab i Europa, der fløj til 76 destinationer i 39 lande, herunder langdistanceflyvninger til Los Angeles, Chicago, Detroit, Cleveland, New York, Montreal og Toronto i vest og Beijing , Calcutta, Kuala Lumpur, Singapore, Melbourne og Sydney i øst. Planen om at modernisere flåden begyndte i 1980'erne med introduktionen af ​​Boeing 737, mens langdistanceflyene DC -10 skulle erstattes af enten Boeing 767-ER, McDonnell Douglas MD -11 eller Airbus A340. Moderniseringsplanen blev dog aldrig gennemført på grund af udbruddet af de jugoslaviske krige. I 1980'erne etablerede JAT også en vedligeholdelseshangar i Beograd og en pilotskole i Beograd og Vršac.

Virksomhedens fortsatte vækst blev bremset af Jugoslaviens opløsning i begyndelsen af ​​1990'erne. JAT blev omdannet til et aktieselskab den 29. februar 1992 [18] og fortsatte sin rolle som FR Jugoslaviens flagselskab.

Tak fordi du læste om Air Serbia
Din erfaring tæller. Skriv en anmeldelse idag, så andre ligesom dig kan få indblik i hvad ____ kan tilbyde dem samt deres serviceniveau.