Hvad sker der, hvis en virksomhed misbruger muligheden for at rapportere anmeldelser?

Fordi vi har et specialiseret team, der arbejder kontinuerligt på at beskytte ægte og pålidelige meninger og eliminere dem, der ikke er det, tager vi meget alvorligt alle de rapporter og klager, som vores brugere og virksomheder offentliggør.

Dette er grunden til, at vi forsøger at gøre vores arbejde så effektivt som muligt, og vi tolererer ikke forsøg på injurier eller ubegrundet misbrug af muligheden for at rapportere kommentarer.

Mens vi forsøger at beskytte virksomhedens offentlige image mod misbrug, er alle meninger vigtige, og bare fordi en mening er negativ eller ikke stemmer overens med vores tænkning, er det ikke tilstrækkelig grund til, at den skal fjernes fra vores platform.

Har virksomheder privilegier, når de rapporterer kommentarer?

Nej, selvom vi adskiller de rapporter, der kommer fra en virksomhed, fra dem der kommer fra individuelle brugere, når en offentliggjort mening rapporteres, uanset om den kommer fra en bruger eller en virksomhed, vil de alle gå igennem det samme filter og evaluering for at kvalificere, om klagen er berettiget eller ej.

Dette er en helt gratis mulighed, som vi stiller til rådighed for både brugere og virksomheder til at forsvare sig mod forsøg på bagvaskelse, falske meninger og injurier. Hos DanskeAnmeldelser mener vi, at alle offentliggjorte butikker og tjenester er underlagt mulig kritik og subjektiv opfattelse fra tidligere kunder. Selvom disse kunder kan tage fejl, lade sig rive med af deres negative side eller overdrive, vil ejerne altid have værktøjerne til at forsvare sig.

Konsekvenser, hvis en virksomhed misbruger rapporteringsmuligheden

Skønt disse virksomheder har et bekvemt værktøj til at beskytte sig mod kritik, betyder det ikke, at de frit kan bruge, hvad de anser for ikke at være en gyldig mening. Når du rapporterer en skriftlig oplevelse, vil du altid få en påmindelse om, hvordan vi værdsætter sådanne rapporter samt et link til supplerende information.

Dette betyder, at når du foretager en rapport, er du fuldt ud klar over grundene, og hvis du begår misbrug, er virksomheden eller brugeren klar over muligheden for fremtidige sanktioner på deres konto eller fuldstændig suspension af den i alvorlige tilfælde.

Hvad betragter vi som misbrug af rapporteringsfunktionen?

Selvom vi behandler hver sag individuelt og forstår omstændighederne, er der visse holdninger og handlemåder, som vi betragter som misbrug over for andre brugere, der ikke har overtrådt reglerne. For at gøre det let at forstå vil vi stille tre tilfælde, der kan medføre, at din konto deaktiveres for at misbruge anonyme rapporter.

Ondsindet rapportering

Hos DanskeAnmeldelser kan vi få adgang til en brugers rapporteringshistorik. Dette betyder, at vi kan se, hvor mange klager du har indgivet i alt, og til hvilken virksomhed. Nogle gange er der virksomheder, der ikke kan lide at modtage negative anmeldelser fra deres købere, og i stedet for at løse det med dialog, forsøger de at rapportere alle negative meninger uden gyldig begrundelse på en bekvem måde, mens de lader de positive være intakte.

I klare tilfælde, hvor intentionen er at påvirke brugernes meninger, vil kontoen blive permanent deaktiveret, og den pågældende virksomhed vil blive holdt ansvarlig. 

Rapportering af stærk kritik

For at sige det klart; Hvis en person har følt sig snydt ved køb af et produkt eller en tjeneste, mener vi hos DanskeAnmeldelser, at de har fuld ret til at udtrykke deres utilfredshed med deres følelser og dele dem med andre brugere.

Ligesom der kan være personer, der er overdrevent begejstrede for et firma, er det fair, at der også er utilfredse personer. Det faktum, at en mening er stærk eller meget følelsesladet, er ikke tilstrækkelig begrundelse for at rapportere den.

Rapportering uden begrundelse

Hvis vi værdsætter noget hos DanskeAnmeldelser, er det vores tid og vores brugeres tid. Dette er grunden til, at gentagne rapportering og anmeldelser af brugere uden en logisk begrundelse, der stemmer overens med de beskrevne fakta, medfører en straf i form af konto suspension permanent eller midlertidigt.

Hvordan rapporterer man korrekt som en virksomhed?

Hvis din virksomhed har en person til offentlige relationer, anbefaler vi altid at tale direkte med den utilfredse kunde, enten privat eller offentligt i kommentarsektionen, for at løse problemet. Hvis du er sikker på, at det er en ondsindet eller falsk anmeldelse, opfordrer vi dig til at rapportere den.

Husk, at du har en guide til virksomheder til din rådighed om, hvordan du får mest muligt ud af de funktioner, som DanskeAnmeldelser tilbyder for at forbedre deres offentlige image.

Hvor effektivt er vores rapporteringssystem?

Vi ønsker at tilbyde vores brugere de bedste garantier. Derfor har vi et automatiseringssystem, der kører 24 timer i døgnet, som sporer bots og eliminerer enhver mistænkelig adfærd som rapport spam, stemmespam eller anden usædvanlig adfærd.

Ud over dette har vi hos DanskeAnmeldelser et menneskeligt team, der behandler hver sag med stor omhu for at træffe den bedste beslutning, og selvom en bruger ikke er enig, kan de altid appellere, hvis de mener, at vi har begået en fejl.