Hvad sker der, hvis en virksomhed misbruger muligheden for at rapportere anmeldelser?

Hos DanskeAnmeldelser har vi et dedikeret team, der konstant arbejder på at beskytte ægte og pålidelige anmeldelser og eliminere dem, der ikke er det. Vi tager alle rapporter og klager fra vores brugere og virksomheder meget seriøst.

Derfor forsøger vi altid at udføre vores arbejde så effektivt som muligt og tolererer ikke forsøg på bagvaskelse eller uberettiget misbrug af muligheden for at rapportere kommentarer.

Mens vi arbejder på at beskytte virksomhedernes offentlige image mod misbrug, er alle meninger vigtige. En negativ mening eller en, der er uenig med vores synspunkt, er ikke alene grund nok til at blive fjernet fra vores platform.

Har virksomheder privilegier, når de rapporterer kommentarer?

Nej, selvom vi skelner mellem rapporter fra virksomheder og individuelle brugere, behandles alle indberetninger af offentliggjorte meninger ens. Uanset om en rapport kommer fra en bruger eller en virksomhed, går den gennem samme filter og evaluering for at vurdere, om klagen er berettiget.

Dette er en gratis service, vi tilbyder både brugere og virksomheder, så de kan beskytte sig mod bagvaskelse, falske meninger og injurier. Hos DanskeAnmeldelser mener vi, at alle offentliggjorte butikker og tjenester kan blive udsat for kritik og subjektive opfattelser fra tidligere kunder. Selvom disse kunder måske tager fejl, lader sig rive med af negative følelser eller overdriver, har ejerne altid værktøjerne til at forsvare sig.

Konsekvenser ved misbrug af rapporteringsfunktionen

Selvom virksomheder har et effektivt værktøj til at beskytte sig mod kritik, betyder det ikke, at de kan rapportere meninger, der ikke er gyldige, uden grund. Ved indsendelse af en rapport bliver man altid mindet om, hvor vigtig rapporteringen er, og får et link til yderligere information.

Det betyder, at når en rapport indsendes, skal der være klare årsager. Misbrug kan resultere i sanktioner mod virksomheden eller brugeren eller i alvorlige tilfælde fuldstændig suspension af kontoen.

Hvad betragtes som misbrug af rapporteringsfunktionen?

Selvom vi behandler hver sag individuelt og tager højde for omstændighederne, er der visse handlinger, som vi betragter som misbrug over for andre brugere, der ikke har overtrådt reglerne. Her er tre eksempler på misbrug af anonyme rapporter, der kan føre til deaktivering af din konto.

Ondsindet rapportering

Hos DanskeAnmeldelser kan vi se en brugers rapporteringshistorik. Dette indebærer, at vi kan se, hvor mange klager der er rapporteret og til hvilken virksomhed. Nogle gange kan virksomheder være utilfredse med negative anmeldelser og i stedet for at adressere problemet gennem dialog, rapporterer de alle negative meninger uden gyldig grund, mens de positive forbliver intakte.

I klare tilfælde, hvor hensigten er at påvirke brugernes meninger, vil kontoen blive permanent deaktiveret, og den pågældende virksomhed vil blive holdt ansvarlig.

Rapportering af stærk kritik

Lad os være klare; hvis en kunde føler sig snydt ved køb af et produkt eller en tjeneste, har de fuld ret til at udtrykke deres utilfredshed hos DanskeAnmeldelser og dele deres oplevelse med andre brugere.

Der vil altid være både meget begejstrede og meget utilfredse kunder. At en mening er stærk eller følelsesladet er ikke tilstrækkelig begrundelse for rapportering.

Rapportering uden begrundelse

Hos DanskeAnmeldelser respekteres både vores tid og vores brugeres tid højt. Gentagne rapporter fra brugere uden logisk begrundelse eller fakta, vil derfor resultere i en straf i form af permanent eller midlertidig konto suspension.

Hvordan rapporterer man korrekt som virksomhed?

Hvis din virksomhed har en person til ansvar for public relations, anbefales det altid at tale direkte med den utilfredse kunde, enten privat eller offentligt i kommentarsektionen, for at løse problemet. Hvis anmeldelsen anses for at være ondsindet eller falsk, opfordres der til rapportering.

Husk, at der findes en guide til virksomheder, hvori det forklares, hvordan man bedst udnytter DanskeAnmeldelsers funktioner til at forbedre deres offentlige image.

Hvor effektivt er vores rapporteringssystem?

Vi tilbyder vores brugere den bedst mulige garanti. Derfor har vi et automatiseringssystem, der kører døgnet rundt og sporer bots samt eliminerer mistænkelig adfærd såsom rapportspam, stemmespam eller anden usædvanlig adfærd.

Ud over dette har vi hos DanskeAnmeldelser et dedikeret team, der nøje gennemgår hver enkelt sag for at træffe den bedst mulige beslutning. Selv hvis en bruger ikke er enig, kan de altid appellere, hvis de mener, at en fejl er begået.