Hvad sker der, hvis nogen rapporterer min mening?

Det er meget almindeligt i samfundet, at du på et tidspunkt modtager en e-mail, som meddeler, at nogen har rapporteret dig. Vær ikke bekymret! Der kan ofte være tale om en menneskelig fejl, og situationen kan som regel løses hurtigt.

Selv om de fleste slettede anmeldelser på vores platform skyldes automatisk identificeret ondsindet eller massiv aktivitet, der straks fjernes, giver vi også vores brugere mulighed for at rapportere og forsvare deres egne anmeldelser og meninger om en butik eller virksomhed.

Hvorfor er din anmeldelse blevet rapporteret?

DanskeAnmeldelser er en platform, der værdsætter gennemsigtighed og ærlighed i brugernes feedback. Derfor giver vi alle vores brugere magt til at bedømme - både positivt og negativt - offentliggjorte kommentarer, svare og starte debatter på virksomhedssider, samt rapportere indhold, der ikke overholder vores retningslinjer for ansvarligt indhold.

Vores team vurderer alle klager fra brugere. Nogle er mere åbenlyse end andre i forhold til, om klagen skal accepteres eller afvises. Ofte skyldes det, at der er brugt upassende sprog, uheldige formuleringer eller barske kommentarer om virksomheden. I sådanne tilfælde skal anmeldelsen redigeres og korrigeres for at blive godkendt igen.

I mere alvorlige tilfælde, hvor vi opdager overtrædelser af vores retningslinjer, drejer det sig om:

  • SPAM-indhold rettet mod tredjeparter

  • Uverificeret AI-genereret indhold

  • Forsøg på at påvirke publikum til at forbruge eller afholde sig fra at forbruge varer og tjenester fra en virksomhed på DanskeAnmeldelser

Disse overtrædelser kan føre til permanent suspension af kontoen og sletning af alle anmeldelser foretaget via den pågældende konto.

Hvad skal du gøre, hvis din anmeldelse er blevet rapporteret?

Hvis en af dine meninger er blevet rapporteret, vil du modtage en e-mail med information om årsagen til rapporteringen og de nødvendige handlinger. På DanskeAnmeldelser tror vi på menneskelige fejl og andre chancer, derfor kan brugerne appellere vores beslutninger, hvis de mener, det er uretfærdigt eller mangler kontekst.

Der er tre mulige udfald, når en bruger bliver rapporteret:

  1. Afvisning af klagen - Hvis der ikke er overbevisende argumenter for at fjerne anmeldelsen.

  2. Kontakt af begge parter eller individuel undersøgelse - Hvis løsningen ikke er klar, vil yderligere information blive anmodet for at verificere anmeldelsen.

  3. Sletning af anmeldelsen - Hvis der findes klare og overbevisende grunde til dette.

FAQ

Hvem kan rapportere en anmeldelse?

Både brugere af DanskeAnmeldelser og ejere af de omtalte virksomheder kan vælge at rapportere en kommentar. Tænk altid over dine ord, især hvis du beskriver en negativ oplevelse med en virksomhed.

Er behandlingen af rapporter anderledes afhængig af afsenderen?

Nej, på DanskeAnmeldelser behandles alle rapporter ens, uanset deres oprindelse. Vi vægter ikke en rapport højere, bare fordi den kommer fra en virksomhed. Vi er forpligtet til ligebehandling mellem brugere og virksomheder.

Hvad sker der, hvis nogen misbruger rapporteringsfunktionen?

Hvis en bruger kontinuerligt rapporterer andre uden grund, og deres klager afvises gentagne gange, eller hvis der er tegn på bagvaskelse, vil de blive passende straffet, op til og med suspension af kontoen.