Hvad sker der, hvis nogen rapporterer min mening?

Det er meget almindeligt inden for samfundet, at du før eller senere modtager en meddelelse i din e-mail om, at nogen har rapporteret dig. Bekymre dig ikke! Det kan altid være en menneskelig fejl, så alt kan løses på bare få minutter af din tid.

Selvom flertallet af meninger, der slettes på vores platform, skyldes automatiseret, ondsindet og massivt indhold, som vi automatisk sletter, når vi opdager det, giver vi også vores brugere magten til at rapportere og svare på deres egne klager for at forsvare deres anmeldelser og meninger vedrørende en butik eller virksomhed.

Hvorfor er en mening fra dig blevet rapporteret?

DanskeAnmeldelser er en portal, der er stolt af gennemsigtigheden og ærligheden af sine meninger. Derfor giver vi magten til alle vores brugere til at bedømme, det vil sige, give positive eller negative stemmer til offentliggjorte kommentarer, kunne svare og skabe debat på virksomhedssider og til sidst også rapportere en offentliggørelse, som du mener ikke overholder vores politik for ansvarligt indhold.

Vores team vil altid evaluere alle klager fremsat mellem brugere, med nogle der er tydeligere end andre, når de accepterer eller afviser anmodningen. I mange tilfælde er det fordi, du har brugt et bandeord, en uheldig udtryk eller dine ord har været for barske mod virksomheden, der er ansvarlig. I disse tilfælde skal du redigere og korrigere din anmeldelse, så den bliver godkendt igen.

I andre tilfælde, hvor vi opdager alvorlige overtrædelser af vores politik, ville dette være:

  • SPAM indhold til tredjeparter

  • Uverificeret AI indhold

  • Mistanke om forsøg på at påvirke et publikum til at forbruge eller ikke forbruge varer og tjenester fra en virksomhed registreret på DanskeAnmeldelser

Disse nævnte tilfælde ville føre til en permanent suspension af kontoen samt sletning af alle meninger udført gennem nævnte konto.

Hvad skal jeg gøre, hvis min mening er rapporteret?

I tilfælde af, at en af dine meninger er blevet rapporteret, skal du vente på at modtage en email, der informerer dig om årsagen til rapporten og de handlinger, du skal tage. På DanskeAnmeldelser tror vi altid på menneskelige fejl og anden chance, derfor giver vi brugerne mulighed for at appellere vores beslutning, hvis de mener, det er uretfærdigt eller mangler kontekst fra deres side.

Derfor vil der altid være tre konklusioner, hver gang en bruger er blevet rapporteret:

  1. Afvis klage - I tilfælde af, at der ikke er overbevisende argumenter for at fjerne den skrevne mening.

  2. Kontakt begge parter eller foretag en individuel undersøgelse fra vores side - Hvis vi anser, at løsningen ikke er klar, vil der blive anmodet om information for at akkreditere og verificere meningen.

  3. Slet den rapporterede anmeldelse - Hvis overbevisende og klare grunde er blevet fundet for dette.

FAQ

Hvem kan rapportere min anmeldelse?

Både DanskeAnmeldelser brugere og ejere af virksomheden, hvor du har offentliggjort din mening, kan beslutte at rapportere din kommentar. Tænk altid over omfanget af dine ord, især hvis du skriver en særlig negativ oplevelse over for virksomheden.

Er løsningsprocessen anderledes, hvis en bruger eller en virksomhed rapporterer mig?

Nej, på DanskeAnmeldelser behandler vi alle rapporter ens uanset, hvor de kommer fra. Vi vil heller ikke give mere vægt til en klage fra en virksomhed, vi er forpligtet til lige vilkår mellem brugere og ansvarlige for de offentliggjorte virksomheder.

Hvad sker der, hvis en bruger eller virksomhed misbruger rapporteringsfunktionen?

I tilfælde af, at en bruger har rapporteret til flere konti, og deres forslag er blevet afvist, hvis der opdages en korrelation eller et forsøg på bagvaskelse, vil de blive straffet passende, op til og med suspendering af kontoen.